Friday, March 18, 2011

ade gak orang yang sebegini rupe kat dunie nie

hheeeyyy, yana nak story nie, smalam balek kampung, macam macam cerite yana dengar, but satu nie lah cerite memang bikin hati panas, terbakar gile lahh  ... ade lah seorang hamba Allah nie. dea nie GURU BESAR sekolah agama kat satu kampung, n dea nie adalah seorang HAJAH . . tapi perangai,,, yA Allah, tak serupe jawatan yg dea jawat tu. kejam nye jangan cakap lahh, ade kea patut memfitnah orang ? tak senonoh kan perangai dea tu ? sumpah ! memang tak senonoh, walaupun yana nie budak baru nak hidup, but yana boleh fikir lagi lah, mane yang buruk atau yang baekk, korang mesti pelik kan ape sebenarnye yang yana nak story nie, oke cerite nie macam nie, anak Cikgu nie, bercinta sengan seorang budakk, dah dekat 11 tahun kott, but cikgu nie tak nak anak dea kawin ngan budak perempuan nie, alasan dea, dea dah tue, dea nak anak dea kawen ngan orang yang boleh jage dea, maksudnya, yang boleh jage dea, kuat sembahyang, baca Al-Quran, kire nak anak yang solehah lah, yang aku peliknye, ciri ciri tu semua ade kat budak perempuan tu, dea seboleh boleh tak mau, sampai kan lagi brape hari nak kawen nie, dea boleh kurung anak lelaki dea. tak senonoh betul, dah lah tu, dea boleh tepon bos perempuan tu, suruh gy check perempuan tu dalam perut perempuan tu ade benih ape, sampai terkejar kejar kat anak dea, serius, perangai macam ape, dea tak malu kea buat orang macam tu ? dah lah tu, mgata family perempuan tu macam macam, heboh satu kampung dea buruk buruk kan family perempuan tu . . kalau yea pun tak suke bukan tak boleh bincang baek baek . aku yang dengar cerite nie sedih sangat kot, sampai menitis air mata aku, perempuan yang anak dea minat sangat tu, bukan lah perempuan yang tak berpendidikan, dea belajar lagi, walaupun dah kje, nak cari ilmu lah katakan, dea kerje, gaji pun lumayan, bukan lah perempuan tepi jalan yang anak dea kutip, if tepi jalan punye orang, aku tak pelik dea tolak sangat sangat . naseb lah baek, pak cik budak laki nie nak tolong, akhirnya deorang nikah jugakk . . aku nak tanyelah pendapat korang. korang rase laki nie brdose kea or makan sumpah mak dea kea sebab ingkar akan cakap mak dea, aku dengar lah orang cakap, mak dea nie mnyumpah dea if dea kawen gak ngan perempuan tu, mnjadi kea sumpahan dea tu ? hurmm, dunia oh dunie, macam macam orang ade kan . . bagi aku lahh, aku ta kn hormat kat GURU BESAR tu, coz bagi aku jawatan dea tu tak sesuai langsung dengan dea...



create by yana,
yana de luxlux . .

2 comments:

nadeafu chan said...

ada gak org yg mcm tu

diyana jasman said...

hurm,
tau tak mngape,
ape ape hal pun,
dyorang dah slamat nikah,
now doa kn kbhgiaan dyowang . .